Sharm el Sheikh en st. catherina klooster

22 september 1999 - Sharm El Sheikh, Egypte

Omrijden van Hughada naar Sharm el Sheikh. later hoorde we dat voor een klein bedrag we de reis per boot hadden kunnen doen en daarmee een gehele reisdag hadden verkort. Een gemiste kans.

We zouden een beklimming van de mount sinai doen. Deze berg is een van de bergen die de berg van de brandende braamstruik zouden kunnen zijn. Deze mozesberg hebben wij in de avond beklommen om daarna op de top de nacht door te brengen en een mooie zonsopgang te kunnen zien. De beklimming duurt uren en komt langs zeer steile en ongelijke paden met diepe afgronden maar de top is de moeite waard. Gelukkig konden we op de top wat eten en drinken kopen want het was er bitter koud. De verkoper zit daar enige dagen en moet de meeste artikelen zelf meenemen. Door de mist was er weinig van de zonsopgang te zien.

Na de afdaling doorgegaan naar een van de oudste kloosters ter wereld het st.Catherina klooster. Zeker de moeite waard maar door slaapgebrek hebben we maar een uur rondgelopen.

Weer een kamelentocht nu naar de kleurenpracht van de Nuweiba Grand Canyon. Met de bus niet bereikbaar dus maar per kameel. Prachtig gezicht. Daarna vanaf de kamelenafstapplaats met de jeep maar het hotel terug.

Met de bus weer naar Cairo.